tirsdag 1. juli 2014

"Huset på stranden" av Sarah Jio

"Kun kr. 79,-!" sto det trykt utenpå den versjonen av Huset på stranden som jeg kjøpte, og når det er det forlaget skryter av, så vet man på forhånd at dette ikke akkurat er en 20'er på nerdeterningen.

Huset på stranden handler om Anne, som er forlovet med en kjekk, pen og ulidenskapelig fyr, og som drar til Bora Bora som sykepleier under andre verdenskrig for å søke litt spenning. Der treffer hun Westry, en sjarmerende og lideskapelig soldat. Og så går det som det går med de to, men idet Annes opphold på Bora Bora nærmer seg slutten blir det forviklinger og de ender ikke opp sammen likevel. Anne reiser hjem og gifter seg med den kjedelige fyren. På slutten av boken reiser hun tilbake til Bora Bora og oppdager at Westry har ventet på henne hele livet, og i en alder av 236 (eller noe sånt) blir de endelig sammen og lever lykkelig alle sine dager.

Meh, pøh, er det jeg for det meste tenker om denne boken. Jeg leste den på én dag, og det var vel egentlig ikke verdt det. Terningkast 5 på nerdeterningen.


(Bildet vil ikke legge seg på riktig plass, jeg skal fikse det når jeg får tilgang til internett på en bedre maskin.)

4 kommentarer:

  1. Takk for avbefalingen! Da styrer vi unna...

    Vil ellers bare uttrykke min glede over og beundring for oppdateringsfrekvensen i den senere tid. Hurra!

    SvarSlett
  2. Takk, takk. Jeg føler jeg er i siget for tiden. :)

    SvarSlett
  3. Kjedelig og intetsigende er nesten verre enn dårlig. Dårlige bøker kan jo i det minste noen ganger by på ufrivillig komikk...

    SvarSlett
  4. Og lettare aggressive omtalar ...

    SvarSlett